یکی از مهمترین تیغه ها در حوزه سنگبری و کار روی تجهیزات گرانیتی، تیغه برش الماس است که به شکل اختصاصی برای سنگ های سخت کاربرد دارد. با توجه به اینکه با ابعاد مختلفی از تراشکاری در صنعت مواجه هستیم که امروزه انواع مختلفی از آنها از لحاظ اندازه و نوع تیغه وجود دارد که طبیعتاً بخش مهمی از کار ما را پوشش می دهد. این موضوع باعث شده که انتخاب تیغه های برش الماسه با توجه به کاربرد آنها در اولویت باشد.

با این تفاسیر در ادامه در مورد تیغه برش الماسه و کاربرد آن در حوزه های مختلف صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که برای انتخاب این محصول به چه فاکتورهایی توجه کنید. شرکت روغنکاران ارس نور نماینده رسمی فروش انواع تیغه برش الماسه مانند تیغه برش الماسه سنگ، قند، چوب، عقیق و فلزات مانند آهن و آلومینیوم برندهای معتبر مانند باناش در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید تیغه برش الماسه دیسکی و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت تیغه و گیوتین الماسه با کارشناسان ما در شرکت ارس نور تماس بگیرید.

تیغه برش الماسه

تیغه برش الماسه چیست؟

تیغه برش الماسه یک نوع تیغه فلزی است که به شکل یک نوار طراحی شده و بر روی آن تراشه های الماس به کار گرفته شده است. این ساختار خاص باعث شده که میزان سختی تیغه برش به شکل شگفت‌انگیزی بالا برود و به عنوان اصلی ترین انتخاب برای کار روی سنگهای قیمتی و با ارزش شناخته شود. ظرافت در برشکاری ویژگی مهم و اصلی این تیغه برش محسوب می‌شود و باعث می‌شود که ضایعات برش در آن بسیار کمتر و از طرف دیگر ظرافت برشکاری آن از هر نوع تیغه دیگری بالاتر باشد.

کاربرد های تیغه های برش الماسه

با توجه به تغییراتی که در قسمت فلزی تیغه برش الماسه ایجاد می شود و همچنین با توجه به طراحی قسمت برشکاری آن، امروزه مدل های متنوعی از این محصول در بازار وجود دارد که طبیعتاً کاربردهای آن را تحت تاثیر قرار می دهد. اصلی ترین کاربرد تیغه های برش الماسه مربوط به برش دادن و شکل دهی سنگ های قیمتی و با ارزش است که در ساده ترین حالت ممکن برای کار روی گرانیت در پروژه‌های ساختمانی استفاده میشود.

کاربرد های تیغه های برش الماسه به همین جا محدود نمی‌شود و در بحث ساخت و ساز بسیار پرکاربرد است. به عنوان مثال از این تیغه ها می توان برای برش بتن یا برش سرامیک هم استفاده کرد. برخی از تجهیزات به شدت شکننده هستند و برای برشکاری آن‌ها باید از یک تیغه تیز و ظریف استفاده شود. به همین دلیل می توان این تیغه ها را در صنایع دیگری مانند برش دادن مواد نسوز یا سایر مواد سخت به کار برد.

انواع تیغه برش الماسه

با توجه به شرایط ساختاری و نحوه تولید تیغه های الماسه طبیعتاً امکان تغییر در قسمتهایی از آن وجود دارد که باعث می شود مدل های مختلفی از آن ها وجود داشته باشد. در وهله اول اندازه این تیغه ها با توجه به قطر آنها تعیین می شود و این انتخاب محصول نهایی را تابع اندازه تیغه میکند. معمولاً در ظریف کاری و کار روی سنگهای کوچک از تیغه برش الماسه کوچک استفاده می شود. فاکتور دیگری که باعث تنوع در این محصولات شده، برجستگی ها و فرورفتگی ها در قسمت لبه فلزی است که با مخلوطی از الماس و پودر فلز پر شده است. معمولاً اندازه فرورفتگی ها در این قسمت به هر شکلی که باشد تیغه به همان اندازه توانایی برش دارد. بنابراین شما در کار خود می توانید به این موضوع هم توجه کنید و آن را به عنوان یکی از معیارهای انتخاب خود در نظر بگیرید.

در نهایت ضخامت تیغه فاکتور مهم دیگر است که انواع تیغه برش الماسه را شکل می‌دهند. کسانی که روی سنگ های گران قیمت و بسیار ارزشمند کار می‌کنند باید از تیغه الماسه نازک استفاده کند که بسیار ظریف و حساس است. این در حالی است که تیغه های نازک بسیار شکننده هستند و برای سنگ های معمولی بهتر است از تیغه های ضخیم استفاده شود. ضمن اینکه کسانی که تجربه کاری چندانی در کار با این تیغه ها ندارند برای شروع کار بهتر است از تیغه های ضخیم استفاده کنند و در گام های بعدی از نمونه های دیگر استفاده کنند.

فاکتورهای تعیین کننده کارایی تیغه الماسه

وقتی که یک بار دیگر طراحی تیغه های برش الماسه را در ذهن خود مرور می کنیم، به صورت یک نوار فلزی مدور هستند که حاشیه آنها به صورت دندان دندانه بوده و در آنجا الماس به کار گرفته شده است. این طراحی خاص به ما اجازه می‌دهد که از این تیغه ها برای برخی برش های خاص و حساس استفاده کنیم. اما کارایی تیغه های الماس را می توان بر مبنای فاکتور های مختلف مورد آنالیز قرار داد که سرعت خط و عمق برش مهمترین و آنها هستند. سرعت خط یا سرعت تیغه اره به مسافتی گفته می‌شود که تیغه در یک زمان خاص برای برش انجام می دهد. به عنوان مثال شما می توانید از این تیغه ها با سرعت خط ۲۵ تا ۳۵ متر در ثانیه برای برش گرانیت استفاده کرد. این در حالی است که ممکن است شما برای سنگ های نرم تر یا حتی برای سرامیک ها از این تیغه ها استفاده کنید و طبیعتا سرعت برش شما هم بر مبنای آن تغییر می کند.

عمق برش فاکتور دیگری است که شما در هنگام خرید تیغه برش الماسه باید به آن توجه کنید. در حقیقت عمق برش این تیغه ها بر مبنای فرورفتگی و دندانه های تیغه تعیین می شود و با توجه به نوع تیغه ها از یک میلی متر تا ۱۰ میلی متر متغیر است. معمولاً کسانی که در حوزه های ظریف کاری روی سنگ های قیمتی کار می کنند از تیغه های کوچک تر استفاده میکنند و عمق برش آنها کمتر است. اما برای ساختمان و صنعت برش سنگ معمولاً از تیغه های با عمق برش بیشتر استفاده میشود.

 توصیه های ایمنی

تیغه های برش الماسه بشدت ظریف و برنده هستند و از طرف دیگر فوق‌العاده شکننده هستند. این یعنی اگر شما در انتخاب محصول مناسب اشتباه کنید یا حتی در کار با این دستگاه ها تجربه کافی نداشته باشید احتمالاً خود را در معرض خطرات بالقوه زیادی قرار می‌دهید که ممکن است تبعات بدی به دنبال داشته باشد. پس در وهله اول سعی کنید که در انتخاب محصول مناسب دقت کنید و در گام بعد به شکل استاندارد از آنها استفاده کنید. اگر هم در این مسیر نیاز به مشاوره بیشتر داشتید یا در انتخاب به محصول مناسب مانده اید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

شرکت باناش Banaş ترکیه تولید کننده تخصصی انواع تیغه های برش استاندارد و مخصوص با دانش فنی کشور آلمان می باشد که قادر به تولید تیغه های برش صفحه ای-طولی، چرخشی، گرد و دندانه دار می باشد.

تیغه های تولیدی در صنایع ذیل کاربرد دارند:

صنایع غذایی- صنایع کارتن و مقوا- صنایع بسته بندی- صنایع سلولزی و دستمال کاغذی- صنایع لاستیک و پلاستیک- صنایع نساجی- صنایع فلزی- صنایع چوب- صنعت شیشه- صنایع داروسازی- صنایع برش نایلون و گرانول- صنایع چسب و فوم- صنایع کاغذ، چاپ و صحافی و سایر صنایع

انواع تیغه برش

Apiezon
Beta
Eralube
Krafft
Oelheld
Renite
Rocol
Solvay
Whitmore
Banas
Fag
Molyduval

قبلی
بعدی