شرکت ها و کارخانجاتی که در زمینه تولید مواد پلاستیکی فعالیت می کنند برای بخش مهمی از فعالیت‌های خود نیاز به تیغه برش پلاستیک و لاستیک دارند. در حقیقت این تیغه ها همانند تیغه برش مواد غذایی هم برای خرد کردن استفاده می‌شود و هم در کنار آن امکان ساخت ورقه های پلاستیکی را به ما میدهد. این یعنی نوع طراحی در نظر گرفته شده برای تیغه های صنایع پلاستیک و همچنین اندازه آنها می‌تواند تاثیر مستقیمی در کیفیت کار آنها داشته باشد. با این مقدمه کوتاه به شما خواهیم گفت که تیغه برش پلاستیک چه چیزی است و کاربرد آن در صنایع مختلف به ویژه در حوزه بازیافت مواد پلاستیکی تا چه اندازه اهمیت دارد. شرکت روغنکاران ارس نور نماینده رسمی فروش انواع تیغه برش پلاستیک و صنایع لاستیک و پلاستیک برندهای معتبر مانند باناش در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید تیغه برش لاستیک و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت تیغه برش لاستیک و پلاستیک با کارشناسان ما در شرکت ارس نور تماس بگیرید.

تیغه برش پلاستیک

 تیغه برش پلاستیک چیست؟

 تیغه برش پلاستیک یک نوع تیغه طراحی شده برای برش دادن ورقه های پلاستیکی و همچنین خرد کردن لاستیک است که امکان استفاده از آن برای انجام وظایف مختلف وجود دارد. کارخانه های تولید لوازم پلاستیکی در اغلب موارد باید از بازیافت های پلاستیکی به عنوان مواد اولیه خود استفاده کنند و این موضوع نشان می‌دهد که خرد کردن مواد بازیافتی تا چه اندازه اهمیت دارد. از طرف دیگر برخی از قطعات پلاستیکی به صورت ورقه های برش خورده هستند که طبیعتاً تیغه برش لاستیک این کار را انجام می دهد. از دیگر محصولات شرکت ارس نور می توان به تیغه برش مواد غذایی و تیغه برش پارچه اشاره کرد.

کاربرد های تیغه برش لاستیک

برای اینکه درک بهتری از تیغه های برش صنایع لاستیک داشته باشیم، می‌توانیم کاربردهای آنها را به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی کنیم تا ببینیم که هر تیغه در چه حوزه‌ای استفاده می‌شود:

تیغه برش و خردکن پلاستیک و لاستیک

این به عنوان نقطه شروع حرکت کارخانه های تولید کننده لوازم پلاستیکی است و در حقیقت خوراک اولیه را به قطعات مختلف برش می‌دهند. به عنوان مثال در صنعت خودروسازی و همچنین در صنعت تولید لوازم خانگی نیاز به استفاده از ورقه های پلاستیکی و بعضاً نیمه پلاستیکی مانند لترون وجود دارد که این برش ها باید به کمک تیغه برش پلاستیک انجام شود. حتی در برخی موارد می‌توان این تیغه ها را برای برش دادن کارتن و کاغذ هم به کار برد.

 تیغه برش و خرد کن مواد بازیافتی

اگر به وسایلی مانند لوازم پلاستیکی آشپزخانه یا حتی لوازم پلاستیکی سرویس بهداشتی توجه کنید، احتمالاً به راحتی درک خواهید کرد که این تجهیزات با استفاده از مواد بازیافتی و پلاستیک های بازیافتی ساخته شده‌اند. به عنوان مثال ممکن است لاستیک های مصرف شده خودرو یا پلاستیک شکسته منزل در این کارخانه جات به عنوان ماده اولیه خرد شده و بعد از فرآوری برای تولید استفاده شود. تیغه برش پلاستیک در دستگاه‌های بزرگ برای خرد کردن مواد اولیه استفاده می‌شود و تولیدات آنها برای ساخت پلاستیک ها به کار برده می شود.

تیغه برش قطعات پلاستیک

 در برخی موارد تیغه های برش صنایع پلاستیک در کارخانجات مادر استفاده نمی شوند و کاربرد آنها مربوط به شرکت‌های واسطه ای است. در این شرکت ها تولید یا خرد شدن مواد اولیه نیاز نیست و تنها قطعات پلاستیکی بزرگ به قطعات کوچکتری تقسیم می‌شود که در صنایع کامپیوتر و تولید قطعات پلاستیکی عادی از آنها استفاده می شود.

مواد به کار گرفته شده در ساخت تیغه برش پلاستیک

خوشبختانه شرایط پلاستیک به شکلی است که در اغلب موارد می‌توان برای ساخت بدنه تیغه های برش لاستیک از استنلس استیل استفاده کرد. استنلس استیل دوام و ماندگاری بالایی دارد و این به دستگاه کمک می‌کند که در زمان کمتری قطعات پلاستیکی را برش دهد. البته در برخی از دستگاه ها که برای خرد کردن مواد بازیافتی استفاده می شوند امکان استفاده از فولاد ابزار یا حتی چدن هم وجود دارد که در این جور مواقع تیز بودن تیغه چندان اهمیت ندارد و بیشتر نقش خردکنندگی و له کردن آنها دیده می شود.

تاثیر تیغه برش در کیفیت برش محصولات

انتخاب تیغه برش در صنایع پلاستیک سازی بسیار مهم است و می تواند نقشی تعیین کننده در نتیجه کار داشته باشد. در حقیقت تیغه های استفاده شده در این دستگاه ها ممکن است برای تولید بروشور یا حتی کتاب و در برخی موارد برای تولید لیبل و برچسب استفاده شود. این یعنی در برخی موارد تیغه برش پلاستیک برای صنایع حساس استفاده شده و ظرافت در کار آنها اهمیت دارد. اما برای درک تاثیر تیغه برش در کیفیت برش محصولات به موارد زیر توجه کنید:

  • تیغه های تیز امکان جدا کردن ورقه های بسیار نازک بدون انحراف را به ما می‌دهند
  • برش های هموار و صاف برای برخی از صنایع حساس و دقیق
  • امکان ایجاد لبه های دقیق و و بدون انحراف برای برش لبه ها
  •  پیاده سازی ابعاد استاندارد و از پیش تعیین شده
  • جلوگیری از منحرف شدن روند برش

همه این موارد نشان می‌دهد که تیز بودن تیغه برش پلاستیک برای جدا کردن ورقه ها و بعضاً برای برش کاغذ بسیار مهم است. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که برخی از این تیغه ها برای خرد کردن پلاستیک و به طور ویژه پلاستیک بازیافتی استفاده شده و در اینصورت استحکام آنها در اولویت است.

طراحی تیغه های برش پلاستیک

با توجه به برش هایی که در کارخانه های پلاستیک سازی و صنایع لاستیک انجام می شود، طراحی قسمت برش آن ها را می توان در سه دسته قرار داد:

  • در برخی موارد به صورت گرد با لبه های صاف هستند که برای برش های نازک به کار گرفته می شوند
  • در برخی موارد از تیغه های دندانه دار استفاده می شود که جدا کردن یک قطعه بزرگ را میسر می کند
  • در برخی موارد هم از تیغه های کند و محکم برای خرد کردن پلاستیک های بازیافتی استفاده می شود.

حالا شما به هر کدام از این تیغه ها نیاز دارید می توانید همین الان از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما اطلاعات دقیق هر کدام از این محصولات را در اختیار شما بگذارند و لیست قیمت تیغه برش پلاستیک را هم به شما بدهند.

شرکت باناش Banaş ترکیه تولید کننده تخصصی انواع تیغه های برش استاندارد و مخصوص با دانش فنی کشور آلمان می باشد که قادر به تولید تیغه های برش صفحه ای-طولی، چرخشی، گرد و دندانه دار می باشد.

تیغه های تولیدی در صنایع ذیل کاربرد دارند:

صنایع غذایی- صنایع کارتن و مقوا- صنایع بسته بندی- صنایع سلولزی و دستمال کاغذی- صنایع لاستیک و پلاستیک- صنایع نساجی- صنایع فلزی- صنایع چوب- صنعت شیشه- صنایع داروسازی- صنایع برش نایلون و گرانول- صنایع چسب و فوم- صنایع کاغذ، چاپ و صحافی و سایر صنایع

انواع تیغه برش