اگر تیغه برش کاغذ را به عنوان پرمصرف ترین تیغه در صنعت معرفی کنیم، اشتباه نکرده ایم. صنعت کاغذ بسیار متنوع و پیچیده است که از برش دستمال کاغذی معمولی گرفته تا برش کارتن و خرد کردن روزنامه های باطله برای تولید کاغذ جدید را شامل می شود. بنابراین طبیعی است که ما با مدل های مختلفی از این محصولات در بازار مواجه باشیم و برای هر کدام از این صنایع یک نوع تیغه خاص با کیفیت خاص تولید شده باشد.

حالا برای آشنایی بیشتر شما ابتدا در مورد جنس تیغه برش کاغذ صحبت خواهیم کرد و سپس مدل‌های مختلف آنها را با توجه به صنایعی که به کار گرفته می شوند معرفی می کنیم. شرکت روغنکاران ارس نور نماینده رسمی فروش انواع تیغه برش کاغذ و کارتن برندهای معتبر مانند باناش در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید تیغه برش کاغذ دستی و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت تیغه و گیوتین برش کاغذ و کارتن با کارشناسان ما در شرکت ارس نور تماس بگیرید.

تیغه برش کاغذ

 تیغه برش کاغذ و شرایط ساخت آن

با توجه به تنوعی که در صنایع کاغذی وجود دارد، معمولاً میزان استحکام بالا و مقاومت در برابر شرایط خورنده به عنوان اولویت ساخت این تیغه ها در نظر گرفته می شود. در تولید تیغه برش کاغذ از فولاد ابزاری با درصد کروم بالا به عنوان ماده پایه استفاده میشود. در کنار این ماده امکان استفاده از فولاد HSS و همچنین الماس و تنگستن کاربید وجود دارد که هرکدام از آنها در ایجاد یک خصلت مهم در تیغه تاثیرگذار است.

در حال حاضر در بازار ایران تیغه های برش کاغذی متفاوتی وجود دارد که می توان به تیغه برش پلار، تیغه برش ولنبرگ، تیغه برش پرفکتا، تیغه برش اشنایدر و موارد مشابه آن ها اشاره کرد. هر کدام از این تیغه ها شرایط متفاوتی از لحاظ ساخت دارند و طبیعی است که این تفاوت‌ها کاربرد آنها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما به طور کلی موضوع مهم و تعیین کننده این است که نوع تیغ با توجه به کاربرد آن هماهنگ باشد. از دیگر محصولات شرکت ارس نور می توان به تیغه برش مواد غذایی و تیغه برش پلاستیک اشاره کرد.

انتخاب نوع تیغه با توجه به دستگاه برش

دستگاه های برش موجود در صنعت متنوع هستند که می توانیم آنها را به طور کلی در دو دسته دستگاه های برقی و دستی قرار دهیم. با توجه به سرعت عمل دستگاه ها و همچنین میزان فشار وارده به تیغه برش کاغذ طبیعی است که نوع آنها هم تغییر می کند. به طور کلی دستگاه های برقی میزان فشار بیشتری به تیغه وارد می‌کنند و از طرف دیگر سرعت عمل آنها هم بیشتر است. بنابراین طبیعی است که نوع تیغه استفاده شده در آنها استحکام بالاتری داشته باشد و از وزن بیشتری هم برخوردار باشد.

تیغه برش کارتن

انتخاب نوع تیغه با توجه به اندازه برش

فقط کافی است که همین الان نگاهی به ورق های کاغذی استفاده شده در اطراف خود بیندازید تا متوجه شوید که نوع تیغه استفاده شده در کاتر دستی A4 تفاوت زیادی با کاتر دستی A3 و کاتر دستی B4 دارد. همین وضعیت در مورد سایر ابعاد کاغذ ها و شرایط برشی آنها وجود دارد و این به ما در انتخاب به تیغه برش کاغذ در صنایع مختلف و کاربردهای مختلف کمک می کند. البته باید قبول کنیم که در طراحی این تیغه ها انعطاف پذیری زیادی به کار گرفته شده تا از یک دستگاه برای برش چند نوع کاغذ و همچنین چندین اندازه استفاده کرد.

انتخاب نوع تیغه برش کاغذ با توجه به کاربرد آن

فاکتور بسیار مهم دیگری که به شما در انتخاب تیغه های برش کاغذ و کارتن کمک می‌کند، کاربرد تیغه برای اهداف مختلف است. مثلاً شما ممکن است در یک نوشت افزار معمولی در سطح شهر کار کنید و تیغه را برای برش دادن ورقه های بزرگ و کوچک به کار ببرید. طبیعتاً این نوع تیغه استفاده شده در کارخانه های تولید کننده کاغذ و مقوا تفاوت زیادی با نوع تیغه استفاده شده در مغازه ها و کارگاههای کوچک دارد.

اما در طرف مقابل اصطلاح کاغذ بسیار وسیع است و از کارتونها و مقوا های معمولی گرفته تا کاغذهای پیشرفته را شامل می شود. به همین دلیل طبیعی است که تیغه استفاده شده در یک دستگاه خرد کن با تیغه مورد استفاده در کاتر دستی یا کاتر دیسکی تفاوت داشته باشد. این یعنی شما به عنوان صاحب دستگاه یا به عنوان یک فرد فعال صنعتی باید بدانید که نوع تیغه انتخابی به شدت تحت تاثیر شرایط دستگاه و کاربرد آن قرار دارد.

قیمت تیغه برش کاغذ

در بحث قیمت گذاری تیغه ها ما با دو فاکتور مهم مواجه هستیم که در وهله اول شرایط فنی و ساختاری تیغه در نظر گرفته می شود و در کنار آن کاربرد تیغه‌ها هم تاثیرگذار است. طبیعتاً در دستگاه های مختلف و با توجه به کاربرد آن ها دیده اید که اندازه این تیغه ها با یکدیگر متفاوت است و در کنار آن نوع جنس و آلیاژ به کار گرفته شده در آنها هم با یکدیگر فرق می کند. بنابراین شما برای اطلاع از قیمت تیغه های برش کاغذ باید مشخص کنید که به دنبال چه جنسی هستید و چه ابعادی از این محصول می خواهید.

اما در طرف دیگر با توجه به پیچیدگی های دستگاه‌های مختلف و کاربرد آنها در صنایع مختلف، نوع تیغه استفاده شده تغییر می‌کند و طبیعتا قیمت آنها هم با یکدیگر متفاوت خواهد بود. مسلماً در اینجا نمی توانیم به شکل دقیق به قیمت محصول اشاره کنیم اما بهترین راهکار برای شما این است که با کارشناسان ما تماس بگیرید و بعد از مشاوره با آنها تیغه مناسب را انتخاب کنید و از آنها بخواهید که لیست قیمت محصولات را در اختیار شما قرار دهند.

برای خرید تیغه برش کاغذی چه کار کنیم؟

با توجه به میزان تجربه‌ای که در کار با دستگاه های برش کاغذ یا حتی دستگاه‌های خرد کن کاغذ دارید، به احتمال زیاد می دانید که به دنبال چه مدلی هستید و شماره و مشخصات آن را می دانید. بنابراین فقط کافی است که با پشتیبان سایت ما یا با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهید. در ادامه مسیر این کارشناسان در کنار شما هستند تا به سوالات و ابهامات احتمالی شما پاسخ دهند و شما یک محصول مناسب را انتخاب کنید. هدف ما رساندن بهترین محصولات به دست مشتریان با توجه به نیاز آن‌هاست. پس شما هم اگر به تیغه برش کاغذ نیاز دارید فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

شرکت باناش Banaş ترکیه تولید کننده تخصصی انواع تیغه های برش استاندارد و مخصوص با دانش فنی کشور آلمان می باشد که قادر به تولید تیغه های برش صفحه ای-طولی، چرخشی، گرد و دندانه دار می باشد.

تیغه های تولیدی در صنایع ذیل کاربرد دارند:

صنایع غذایی- صنایع کارتن و مقوا- صنایع بسته بندی- صنایع سلولزی و دستمال کاغذی- صنایع لاستیک و پلاستیک- صنایع نساجی- صنایع فلزی- صنایع چوب- صنعت شیشه- صنایع داروسازی- صنایع برش نایلون و گرانول- صنایع چسب و فوم- صنایع کاغذ، چاپ و صحافی و سایر صنایع

انواع تیغه برش