فهرست مطالب

 روغن چرخ دنده باز و همچنین گریس چرخ دنده باز از محصولات پرکاربرد در صنایع سیمان، معادن و فولاد می باشند. روغن و گریس چرخ دنده باز به منظور روانکاری در چرخ دنده های باز مانند آسیاب و کوره مورد استفاده قرار می گیرند.

روغن چرخ دنده باز برند Whitmore آمریکا یکی از بهترین و معتبر ترین محصولات روانکار چرخ دنده باز می باشد. روغن چرخ دنده باز ویتمور فاقد فلزات سنگین و گرافیت است.

متریال پایه در این گریس چرخ دنده باز ترکیبی از تقطیر نفت با ویسکوزیته بالا، پلیمر مصنوعی و رزین میباشد که با چسبندگی فوق العاده، لایه ای محافظ روی سطح ایجاد می کند و از ترک و خراشیدگی جلوگیری نموده و با ایجاد سطح صاف و هموار، عمر چرخ دنده را افزایش و حجم مصرفی روانکار را به 1/2 کاهش می دهد. ضمنا با توجه به شفافیت رنگ روغن چرخ دنده باز، بازرسی چشمی از چرخ دنده امکان پذیر است.

روانکار چرخ دنده باز

ایجاد حفره در چرخ دنده باز

ایجاد حفره یا خوردگی حفره روی چرخ دنده ها نمونه ای از فرسایش است . این بی نظمی باعث اصطکاک می شود و در نتیجه گرمای زیادی تولید می شود.
در موارد جدی تر باعث می شود که دندانه ها شکسته شده و چرخ دنده متوقف شود و یا اصطلاحا گیر کند.
انتخاب روغن و گریس چرخ دنده باز مناسب و با کیفیت به جلوگیری از آسیب های ناشی از ایجاد حفره کمک فراوان می کند.

چرخ دنده باز

گریس چرخ دنده باز Envirolube XE برند Whitmore امریکا یک لایه موثر از مواد شیمیایی و فیزیکی روی سطح چرخ دنده ایجاد می کند، محافظی که مانع از ایجاد خراش و حفره روی چرخ دنده می شود.

همچنین به جهت وجود مواد پلیمری درون روغن و گریس چرخ دنده باز ، این روانکار می تواند سبب بسته شدن حفره هایی شود که از قبل روی چرخ دنده ایجاد شده اند. بنابراین با استفاده از این روانکار حفره های روی چرخ دنده پر شده و سطح آن صاف و یکنواخت میشود.

روغن چرخ دنده باز کیفیت ایده آل خود را، حتی در چرخ دنده های با حفره های زیاد نیز به نمایش میگذارد و از آنجایی که پلیمر، یک ماده پلاستیکی است نقش مهمی را در چرخ دنده هایی که دارای بار زیاد هستند ایفا می کند.

گریس و روغن چرخ دنده باز فاقد گرافیت (NON-ASPHALTIC OPEN GEAR LUBRICANT)

گریس چرخ دنده باز قدرتمندی که در درجه اول روی آسیاب گلوله ای (ball mill) و کوره (kiln) استفاده می شود.

این روانکار فاقد فلزات سنگین و گرافیت می باشد. به جای گرافیت، این محصول حاوی مخلوطی از تقطیر نفت با ویسکوزیته بالا، پلیمر سنتتیک و رزین می باشد.

مزیت این محصول که فاقد گرافیت می باشد این است که روانکار به مرور زمان سخت نمی شود. این امر پاکسازی را بسیار ساده می کند.

در حالت ایده ال، روغن چرخ دنده باز Envirolube XE باید به طور متناوب روی چرخ دنده ها اسپری شود . عملیات اسپری تناوبی باعث می شود که محصول تا حدی روی چرخ دنده ها خشک شود و در نتیجه یک فیلم محافظ با ویسکوزیته قوی ایجاد می شود.

در مورد چرخ دنده های بزرگ و با بار سنگین آسیاب گلوله ای (ball mill)، به طور معمول تناوب روغنکاری 20-15 دقیقه است.

روغن چرخ دنده باز

گریس و روغن چرخ دنده باز شفر (Schaeffer)

روغن و گریس چرخ دنده باز شفر، محصول کشور آمریکا دارای ویسکوزیته، فشار شدید و غیر آسفالتی میباشد.

این روانکار یکی از بهترین و با کیفیت ترین روانکارهای صنعتی می باشد.

روغن چرخ دنده باز شفر برای دنده های باز و بوش ها با بار زیاد در آسیابهای گلوله ای، سنگریزه، آسیابهای سنگ زنی، کاسه ای، کوره های سیمان و خشک کن ها فرموله شده است.

این محصول قابلیت پاشش با سیستم پاشش لینکلن و فاروال و روانکاری اتوماتیک قطر ه ای، اسپری نازل و سیستم های پاشش ایرلس دارد.

هنگام استفاده از این گریس چرخ دنده باز، روی چرخ دنده ها فیلم قوی و هیدرودینامیکی ایجاد می شود که دندانه های چرخ دنده و سطوح فلزی تماس دهنده یاتاقان به بوش و غلتکها را از هم جدا نگه می دارد، و حتی در شرایط بار شدید فیلم نیمه خشک روی چرخ دنده ها ایجاد شده و چون ویسکوزیته بالایی دارد محکم به چرخ دنده ها می چسبد و از مقاومت خوبی برخوردار است.

پایه پلیمر سنتتیک و رزین که خاصیت ضد سایش و آنتی اکسیدان و مواد افزودنی ضد خوردگی و زنگ زدگی دارد.

گریس و روغن چرخ دنده باز دارای تاییدیه های Falk-Metso Minerals (Svedala) – FL Smidth – FFE Minerals می باشد.

مزایای روغن و گریس چرخ دنده باز شفر

  1. خاصیت استثنایی ضد سایش و فشار شدید برای محافظت در برابر سوراخ شدن و ترک
  2. خوردن، ساییدگی و تغییر شکل فلز در شرایط بار زیاد.
  3. تشکیل یک فیلم چسبی تقریبا خراب ناپذیر در شرایط روغن کاری مرزی و سرعت بسیار کند.
  4. در ریشه های دندان دنده سفت نمی شود یا تجمع نمی کند.
  5. قابلیت تخلیه آزاد از محافظ چرخ دنده.
  6. مقاومت عالی در برابر باران، برف، رطوبت و شستشوی آب.
  7. مقاومت استثنایی در برابر تخریب فیلم با آلوده کردن روغن با گریس.
  8. مقاومت در برابر چسبندگی گرد و غبار و خاک.
  9. به حداقل رساندن جوشکاری فلزات تماس سرد.
  10. تشکیل یک پوشش قهوه ای که روی چرخ دنده ها قابل مشاهده است اما به اندازه کافی شفاف هست که اجازه بازرسی با نور را دهد.
  11. تاییدیه آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا را دارد و محصول استفاده شده به عنوان یک زباله خطرناک در نظر گرفته نمی شود.
گریس چرخ دنده
گریس چرخ دنده باز شفر Schaeffer

ضرورت استفاده از روانکار چرخ دنده باز با کیفیت

استفاده از روانکارهای متفرقه که از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند سبب ایجاد خسارت های عمده و سنگین در دستگاه‌های صنعتی می‌شود که اغلب عامل اصلی شکستگی و خراب شدن دستگاه ها و ماشین آلات است.
این مطلب نشان دهنده اهمیت استفاده از روغن چرخ دنده باز با کیفیت و مرغوب می باشد. بنابراین انتخاب و تهیه روانکار چرخ دنده باز مرغوب و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است .

مزایای استفاده از روغن و گریس چرخ دنده باز با کیفیت

  1. کاهش هزینه‌های شکستگی، خرابی و تعویض ماشین‌آلات
  2. افزایش راندمان و کارایی ماشین‌آلات و دستگاه های صنعتی
  3. کاهش توقف در خط تولید
  4. کاهش فعالیت و هزینه نگهداری و تعمیرات دستگاه ها و ماشین آلات (با افزایش دوره‌های روانکاری از حجم فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات با رویکردی مثبت کاسته می‌شود.)

قیمت گریس و روغن چرخ دنده باز

با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود در بازار شاید تصور کنید انتخاب و خرید ارزان ترین روانکار بهترین گزینه است.

درست است که در ابتدا با خرید روانکار متفرقه و ارزان قیمت از هزینه های خود کاسته اید، اما با گذشت مدت زمان اندکی چندین برابر هزینه یک روانکار مرغوب و باکیفیت، را متضرر می شوید. چرا که استفاده از گریس چرخ دنده باز بی کیفیت و ارزان قیمت راندمان و طول عمر دستگاه را کاهش داده و به ناچار باید دستگاه دیگری خریداری نمایید.

با خرید یک روغن چرخ دنده باز با کیفیت، در ابتدا هزینه بالاتری پرداخت می کنید ولی در نهایت با توجه به افزایش راندمان و طول عمر دستگاه از هزینه های تعمیر و تعویض ماشین آلات جلوگیری به عمل می آورید.

نمایندگی ویتمور

شرکت ویتمور که در سال 1893 تاسیس شد، ارائه دهنده محصولات و خدمات نوآورانه است که قابلیت اطمینان، عملکرد و طول عمر دارایی های صنعتی را افزایش می دهد. نمایندگی ویتمور در ایران را شرکت روغنکاران ارس نور بر عهده دارد که انواع روانکارهای صنعتی از جمله روغن چرخ دنده باز و گریس چرخ دنده باز با بهترین کیفیت را در اختیار مصرف کنندگان این محصولات قرار می دهد.
خانواده محصولات و خدمات با کیفیت ویتمور در سراسر جهان از طریق نمایندگی ویتمور و یک شبکه توزیع خدمات فشرده، متعهد به پشتیبانی فنی و رضایت کامل مشتری فروخته می شود. مشتریان در صنایع مختلف، محصولات ویتمور را به دو دلیل ساده انتخاب می کنند:
1- محصولات با استانداردهای با کیفیت طراحی و تولید می شوند.
2- با ارزش بازار منصفانه در دسترس هستند.
شرکت ویتمور فعال در صنایع سیمان، معدن، فولاد، شیشه، تولید برق، فلزات اولیه، خمیر و کاغذ، ریل، لاستیک، و پلاستیک، شن و ماسه می باشد. شرکت روغنکاران ارس نور نمایندگی رسمی ویتمور و وارد کننده گریس و روغن چرخ دنده باز این برند در ایران می باشد.
طیف گسترده ای از روغن و گریس چرخ دنده باز و روان کننده های با کارایی بالا شامل: روان کننده های زنجیره ای، دنده باز و روغن های ریلی، کمپرسور، و روغن های هیدرولیک، گریس های فشار شدید، اصلاح کننده های اصطکاک، تجهیزات کاربرد ریلی که برای رفع نیازهای خاص هر صنعت طراحی شده اند.
با روغن چرخ دنده باز ویتمور، سرمایه گذاری، کسب و کار و کارایی تولید خود را تضمین کنید. محصولات در بسیاری از زمینه های کاربردی با در نظر گرفتن سخت ترین شرایط کاری طراحی شده اند.

روغن های پیشرفته ما باعث کاهش سایش دنده، کاهش زمان خرابی ناشی از تعمیر و نگهداری، کاهش تعمیرات سیستم، افزایش عمر قطعات و کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری می باشد.

مشاوره و فروش گریس و روغن چرخ دنده باز

شرکت روغنکاران ارس نور نماینده انحصاری فروش محصولات شرکت Schaeffer آمریکا و Whitmore آمریکا میباشد.

شرکت ویتمور از سال 1893 شروع به تولید تخصصی انواع روغن و گریس در صنایع سیمان، معادن، فولادسازی، کاغذ سازی، ریلی، غذایی و نوشیدنی و تولید برق نموده است.

این شرکت برای روانکارهای چرخ دنده باز دارای تاییدیه هایFL Smidth، Flender ،Falk، Foster ، Metso  میباشد و در صنایع مطرح دنیا توانسته با کیفیت ایده آل خود و قیمت رقابتی جایگاه مناسبی را بدست آورد.

باکیفیت ترین و بهترین روغن و گریس چرخ دنده باز را از شرکت روغنکاران ارس نور خریداری نمایید.

شرکت روغنکاران ارس نور ارائه دهنده کلیه تجهیزات و سیستم های روانکاری با برند Oil safe، ویتمور، شفر و … جهت نظم دادن به سیستم تجهیزات روانکاری شما با 10 رنگ متنوع آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به مشتریان عزیز می باشد.

در پایان می توانید جهت دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت روغن و گریس چرخ دنده در برندهای ویتمور و شفر با کارشناسان شرکت روغنکاران ارس نور تماس بگیرید.

شرکت روغنکاران ارس نور نماینده رسمی محلول ترک یاب برند بتا ترکیه می باشد، همچنین از محصولات دیگر ما می توان به روغن پمپ وکیوم برند ROCOL انگلیس، روغن قلاویزکاری RTD Liquid ، گریس نسوز، واکس ناودانی محصول ROCOL انگلیس و …. اشاره نمود که شما عزیزان می توانید در صورت نیاز برای تهیه و آگاهی از مشخصات این محصولات با ما در ارتباط باشید.