اگرچه در مغازه های کوچک سطح شهر از قیچی برای برش پارچه استفاده میشود، اما برای کاربردهای عمده و کلی و به طور ویژه در کارخانه های نساجی باید از تیغه برش پارچه استفاده شود. این تیغه ها صرفاً برای برش دادن و جدا کردن یک قطعه مشخص از پارچه نیستند، بلکه از آن ها می توان برای فعالیت های دیگری مانند برش نخ یا حتی پرزگیری استفاده کرد که باز هم در کیفیت تولید محصولات نساجی نقش دارد. حالا در ادامه به شما خواهیم گفت که انتظار ما از تیغه برش پارچه چیست و شما به عنوان مشتری یا خریدار می توانید چه فاکتورهایی را برای انتخاب تیغه های برش نساجی در نظر بگیرید. شرکت روغنکاران ارس نور نماینده رسمی فروش انواع تیغه برش پارچه و صنایع نساجی برندهای معتبر مانند باناش در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید تیغه برش نساجی و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت تیغه برش پارچه با کارشناسان ما در شرکت ارس نور تماس بگیرید.

تیغه برش پارچه

اهمیت تیغه برش پارچه در صنایع نساجی

تیغه برش پارچه یک ابزار ساده برای برش دادن پارچه است که در کنار آن می‌توان برای فعالیت های دیگری مانند پرز گیری پارچه و برش نخ هم از آن استفاده کرد. در کارخانجات تولید کننده پارچه، اندازه و ابعاد پارچه به صورت کلی و وسیع بوده و به همین دلیل باید با توجه به سفارش های رسیده شده برش داده شوند. به عنوان مثال ممکن است خط تولید کارخانجات نساجی صرفاً با اندازه ۳ متر انجام شود. بنابراین اگر به این کارخانه‌ها سفارش پارچه های با عرض دو متر برسد مجبور هستند که از تیغه برش پارچه برای آماده‌سازی این سفارش‌ها استفاده کنند. از دیگر محصولات شرکت ارس نور می توان به تیغه برش مواد غذایی و تیغه برش پلاستیک اشاره کرد.

انواع تیغه برش پارچه از لحاظ طراحی تیغ

تیغه های استفاده شده در صنایع نساجی از لحاظ طراحی تیغه در گروه های مختلفی قرار می‌گیرند. در حقیقت طراحی قسمت تیغه مشخص می‌کند که تیغه برشی باید به چه شکلی در دستگاه استفاده شود. در دسته بندی های رایج در بازار با ۴ محصول مواجه هستیم:

  • تیغه برش دو طرف دو لبه: این تیغه به طور خاص از دو طرف برای برش دادن پارچه بهره می برد و برش دادن آن به دو سمت است.
  • تیغه برش دو طرف یک لبه: از این تیغه می‌توان برای برش دادن محصولات نساجی در دو جهت متفاوت استفاده کرد و فقط یک لبه آن قابلیت برش دارد.
  • تیغه برش یک طرف دو لبه: این ابزار صرفاً در یک جهت حرکت می کنند اما دو طرف آن قابلیت برش را دارند.
  • طریقه برش یک طرف یک لبه: در این تیغه ها فقط یک لبه برای برش دادن استفاده می‌شود و جهت حرکت آنها هم در یک سمت است.

در انتخاب تیغه برش پارچه به این نکته توجه داشته باشید که شما صرفاً انتخاب کننده نیستید، بلکه باید مشخص کنید که دستگاه شما به چه شکلی پارچه‌ها و منسوجات را برش می‌دهد و تیغه را بر مبنای آن انتخاب کنید.

تیغه برش صنایع نساجی

انواع تیغه برش صنایع نساجی از لحاظ کاربرد

تیغه های صنایع نساجی صرفاً برای برش پارچه نیستند که ما از آن برای تنظیم طول و عرض استفاده کنیم. در کنار این وظیفه می توان از آنها برای برش نخ هم استفاده کرد که معمولاً در ابعاد کوچک و با طراحی خاص هستند. اما برخی دیگر از تیغه های برش صنعت نساجی برای پرز گیری اطراف یا سطح پارچه استفاده می‌شوند. در حقیقت این تیغه ها تاثیر چندانی در تنظیم اندازه پارچه ندارند و بیشتر بحث زیبایی پارچه مطرح است.

جنس بکار گرفته شده در ساخت تیغه های نساجی

اگر تیغه های استفاده شده در صنایع نساجی را در نظر بگیرید، از پارچه های بسیار نرم و ظریف مانند ابریشم تا سخت ترین نوع الیاف مانند کتان را باید برش دهند. این یعنی تیغه برش پارچه از لحاظ جنس و کیفیت ساخت باید پاسخگوی نیاز کارخانجات باشد. مثلاً ممکن است جنس به کار گرفته شده و طراحی تیغه برش ابریشم تفاوت زیادی با تیغه برش کتان یا تیغه برش نخ داشته باشد. در حال حاضر در اکثر تیغه های صنایع نساجی از استنلس استیل استفاده شده که دوام و ماندگاری بالایی دارد‌.

البته در برخی از مدل های این تیغه ها شاهد استفاده از آلیاژ اتوماتیک استیل هستیم و فولاد HSS به عنوان یک عامل برای بالا بردن استحکام تیغه برش پارچه به کار گرفته شده است. این یعنی کارخانه نساجی ما به هر اندازه ای که باشد و محصولات آن به هر شکلی که باشند باید جنس به کار گرفته شده در تیغه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنیم.

تیغه برش پارچه و صنایع نساجی

راهنمای خرید تیغه برش پارچه

برخی از شرکت‌ها برای برش پارچه ها و سایر محصولات نساجی از دستگاههای پیشرفته و برش خودکار استفاده می کنند که برای پیاده سازی الگوهای مختلف مناسب هستند. استفاده از این دستگاه های پیشرفته ما را به سمت برش پارچه های پیچیده تر و بعضاً الگودار می برد که باید تیغه استفاده شده در دستگاه کاملاً با این نیاز همخوانی داشته باشد. در حقیقت کیفیت تیغه در برش دادن پارچه ها و منسوجات نساجی بسیار مهم است و تاثیر غیر قابل انکاری در کیفیت دستگاههای برش پارچه دارد.

حالا اگر شما قصد خرید تیغه برش پارچه را دارید، ابتدا مشخص کنید که تیغه را برای چه دستگاهی می خواهید و چه انتظاری از آن دارید. در اغلب موارد انتخاب تیغه باید بر مبنای تیغه قبلی استفاده شده در دستگاه باشد. اما در عین حال ممکن است نیاز شما به شکلی باشد که بتوانید از تیغه هایی با شرایط متفاوت تر هم استفاده کنید.

حالا شما برای سهولت کار می توانید با بخش پشتیبانی وبسایت ما تماس بگیرید و اطلاعاتی در مورد تیغه مورد نیاز خود را در اختیار آنها بگذارید. این افراد آشنایی کاملی با انواع تیغه های صنایع نساجی دارند و می توانند نیازهای شما را تحلیل کنند. با توجه به اطلاعاتی که شما در اختیار کارشناسان ما قرار می دهید، محصولات مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد و در کنار آن لیست قیمت تیغه برش پارچه هم آورده می شود. در نهایت شما با توجه به نیاز پروژه خود می توان یک محصول مناسب را انتخاب کنید. نکته نهایی این است که تیغه استفاده شده در دستگاههای برش پارچه معمولاً در دو قالب تیغه اره نواری چاقویی بدون دندانه و تیغه اره نواری چاقوی هلالی هستند. با این تفاسیر کار شما برای انتخاب محصول بسیار راحت تر خواهد بود.

شرکت باناش Banaş ترکیه تولید کننده تخصصی انواع تیغه های برش استاندارد و مخصوص با دانش فنی کشور آلمان می باشد که قادر به تولید تیغه های برش صفحه ای-طولی، چرخشی، گرد و دندانه دار می باشد.

تیغه های تولیدی در صنایع ذیل کاربرد دارند:

صنایع غذایی- صنایع کارتن و مقوا- صنایع بسته بندی- صنایع سلولزی و دستمال کاغذی- صنایع لاستیک و پلاستیک- صنایع نساجی- صنایع فلزی- صنایع چوب- صنعت شیشه- صنایع داروسازی- صنایع برش نایلون و گرانول- صنایع چسب و فوم- صنایع کاغذ، چاپ و صحافی و سایر صنایع

انواع تیغه برش