با توجه به شرایط خاص و فشار مضاعفی که قسمت سیم بکسل آسانسور تحمل می کند استفاده از روغن سیم بکسل آسانسور حیاتی است. این روغن هم به عنوان یک روان کننده می‌تواند کیفیت عملکرد سیم بکسل آسانسور را بالا ببرد هم می‌تواند به عنوان یک سیستم محافظتی برای جلوگیری از خوردگی آن عمل کند. وقتی که فشار بیش از حد وارد شده به سیم بکسل آسانسور را در نظر می گیریم متوجه می‌شویم که استفاده از روان کننده سیم بکسل آسانسور تا چه اندازه مهم است. با توجه به اینکه روغن سیم بکسل آسانسور یکی از محصولات ماست در ادامه در مورد شرایط استفاده از آن صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که به هنگام خرید آن به چه چیزی توجه کنید.

روغن سیم بکسل آسانسور چیست؟

روغن سیم بکسل آسانسور یا روان کننده سیم بکسل آسانسور یک نوع روغن خاص است که برای روغن کاری و روانکاری قسمت خارجی و داخلی سیم آسانسور به کار گرفته می شود. نقش اولیه این روغن، روانکاری قسمت های مختلف سیم بکسل آسانسور است که از هسته مرکزی آن گرفته تا بدنه کابلی آن را به طور کامل روان می‌کند و باعث می‌شود که حرکت آن آسان تر باشد.

از طرف دیگر سیم بکسل آسانسور را می توانیم به عنوان یک سیم فولادی بلند در نظر بگیریم که که دارای یک هسته مرکزی بوده و به کمک آن حرکت می کند. در اغلب موارد هم سیم بکسل و هم هسته آن از جنس فولاد هستند و به همین دلیل در معرض گرم شدن و خوردگی قرار دارند. بنابراین روغن سیم بکسل آسانسور مانع از بالا رفتن حرارت در هنگام کار دستگاه شده و از طرف دیگر یک سد محکم برای جلوگیری از خوردگی ایجاد می کند.

نحوه روغنکاری سیم بکسل آسانسور

برای روغن کاری سیم بکسل فرآیند پیچیده ای وجود ندارد و شما باید به شکلی روغن را به سیم بکسل برسانید که قسمت داخلی و خارجی آن به خوبی آغشته شود. برای این کار می توانید از سیستم های پاششی برای تزریق روغن استفاده کنید یا خودتان با استفاده از یک پارچه مخصوص آغشته به روغن سیم بکسل آسانسور تمامی سطوح آن را روغن کاری کنید.

فقط در مورد زمان بندی روغن کاری سیم بکسل آسانسور باید بسیار حساس باشید. حرکت رفت و برگشت آسانسور و فشار وارده به سیم آن باعث می شود که روغن استفاده شده بلافاصله خشک شود و دستگاه دائم نیاز به روغن کاری داشته باشد. هرگونه کوتاهی در استفاده از روغن سیم بکسل آسانسور باعث می شود که در وهله اول حالت روان بودن حرکت رفت و برگشت آسانسور مختل شود و از طرف دیگر تمامی قسمت های سیم آسانسور و هسته مرکزی آن در معرض خوردگی باشند.

چرا استفاده از روغن سیم بکسل آسانسور حیاتی است؟

پارامترهای مختلفی می تواند روی عملکرد آسانسور تاثیر بگذارد که مهم ترین آنها جنس سیم به کار گرفته شده و همچنین تعداد رشته های آن است. این پارامترها روی عملکرد کلی سیم بکسل آسانسور تاثیر گذار است و حفظ ایمنی آن کاملاً وابسته به نگهداری از دستگاه است.

وقتی که شما از روغن سیم بکسل آسانسور استفاده می کنید در وهله اول شرایط بهینه را برای حرکت هسته مرکزی سیم بکسل و طناب رشته ای آن به وجود آورده اید. از طرف دیگر روغن به عنوان یک سیستم حفاظتی عمل می‌کند و مانع از تاثیر رطوبت و اکسیژن شده و در نتیجه میزان خوردگی آن را پایین می آورد.

ویژگی های یک روان کننده سیم بکسل آسانسور

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بهترین روغن سیم بکسل آسانسور چگونه انتخاب می شود. روغن ها در دسته های مختلفی هستند که برخی از آنها پایه نفتی و برخی هم سنتزی هستند. مشخصات فنی هرکدام از این روغنها مشخص می‌کند که ما امکان استفاده از آن در چه شرایطی را داریم.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که هنگام خرید روغن سیم بکسل آسانسور باید به آن توجه داشته باشید، ظرفیت گرمایی بالا و توانایی تحمل حرارت است. حرکت رفت و برگشت آسانسور و وارد آمدن فشار بیش از حد باعث می شود که درجه حرارت سیم‌بکسل افزایش یابد و ظرفیت بالای روغن سیم بکسل اول شرایط را به شکلی پیش می آورد که دستگاه چندان داغ نشود و ایمنی آن در سطح مطلوبی حفظ شود.

ویژگی مهم دیگری که می‌توان از این روغن‌ها انتظار داشت فراریت کم است. این یعنی شما در هر شرایطی از روغن سیم بکسل آسانسور استفاده کنید باز هم مطمئن هستید که احتمال تبخیر آن بسیار پایین است. با این وجود شما در دوره های زمانی طولانی تری اقدام به روغن کاری سیم بکسل آسانسور می کنید و از این طریق آنها را از خوردگی و پاره شدن نجات می دهید.

خرید روغن سیم بکسل آسانسور

برای خرید این محصول ما چند مسیر را برای شما فراهم آورده ایم. در وهله اول شما می توانید مشخصات محصول که به طور کامل آورده شده را مطالعه کنید و مطمئن شوید که مشخصات فنی آن با نیاز سیستم آسانسور شما همخوانی دارد.

از این مرحله به بعد شما می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را در مورد هر کدام از این محصولات به دست بیاورید. کارشناسان ما در این مرحله تمامی اطلاعات فنی که نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهند و به شما خواهند گفت که هرکدام از این روغن ها برای استفاده در چه شرایطی مناسب است. در ضمن لیست قیمت روغن سیم بکسل آسانسور هم در اختیار شما قرار می گیرد تا با توجه به شرایط کاری و پروژه خود بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. برای گرفتن اطلاعات دقیق تر در مورد این محصولات و شرایط خرید آنها با ما تماس بگیرید.