فهرست مطالب

روغن پمپ وکیوم (روغن وکیوم پمپ) با عناوینی همچون روغن روتاری یا روغن پمپ خلاء نیز در بازار شناخته می شود.

روغن پمپ وکیوم چیست؟

روغن پمپ وکیوم دارای قابلیت های بسیاری از جمله ایجاد خلاء در پمپ های وکیوم می باشد که جهت روانکاری پمپ های وکیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن وکیوم پمپ

اگر قصد خرید بهترین روغن وکیوم پمپ را دارید و بین برندهای موجود در بازار دچار تردید شده اید که کدام روغن وکیوم مناسب تر است؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در این مطلب ویژگی های مناسب ترین و بهترین روغن مخصوص پمپ های وکیوم را مورد بررسی قرار داده ایم تا با شناخت کامل این محصول و اطلاع از مشخصات روغن وکیوم بتوانید بهترین روغن وکیوم را انتخاب و خریداری نمایید.

گروهی از پمپ های وکیوم برای کارکرد طبیعی خود به موادی مانند آب، روغن یا هوا نیاز دارند. به این منظور انتخاب بهترین و مناسب ترین روغن پمپ وکیوم در مدل روغنی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طراحی پمپ های وکیوم بر مبنای جابجایی مثبت صورت گرفته و از این طریق امکان انتقال سیال بین قسمت های مختلف یک فرایند صنعتی را امکان پذیر می کنند. این پمپ ها بر مبنای استفاده از سیستم های گوناگونی طراحی شده اند که نوع روغنی آن‌ها از محبوبیت و به طبع کاربرد بیشتری برخوردار است.

پمپ وکیوم

انتخاب روغن مناسب و استاندارد و همچنین اطلاع از زمان مناسب برای تعویض روغن پمپ وکیوم، تاثیر بسیار مهمی در طول عمر و بازدهی پمپ دارد.

بنابراین خرید روغن وکیوم مناسب و استاندارد در کنار شرایط کاری آن، اصلی ترین فاکتور ها در جلوگیری از استهلاک و خوردگی و فرسایش سیستم می باشند.

اگر قصد خرید گریس و روغن های صنعتی مانند روغن وکیوم را دارید، شرکت روغنکاران ارس نور آماده ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات مطابق با نیاز مشتریان عزیز می باشد.

مزایای روغن پمپ وکیوم

استفاده از روغن پمپ وکیوم (روغن روتاری) در پمپ های وکیوم از آسیب دیدن و خوردگی قسمت های داخلی پمپ جلوگیری کرده و از پمپ محافظت می کند.

در واقع روغن وکیوم به عنوان یک عامل پشتیبانی از دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد که هم در ایجاد خلا و حالت وکیوم نقش مهمی دارد و هم باعث جلوگیری از فرسایش اجزای داخلی آن می‌شود.

از دیگر مزایای استفاده از روغن پمپ خلا می توان به افزایش بازدهی و افزایش طول عمر دستگاه اشاره کرد.

کاربرد روغن در پمپ های وکیوم

با توجه به توضیحاتی که در مورد روغن پمپ خلاء (روغن پمپ وکیوم) داده شد طبیعی است که می توانیم نقش های مختلفی را برای آن در نظر بگیریم. به طور کلی از این روغن به منظور سیستم آب بندی یا روغنی که باعث پر شدن محیط خالی می‌شود می توان نام برد که مانع از ورود هوا بین فواصل موجود در قطعات پمپ روغنی می شود و در نتیجه باعث به وجود آمدن خلاء می گردد.

از سوی دیگر همه ما می دانیم که فشار بخار روغن بسیار بالاتر از آب است و به همین دلیل در صورت بهره گیری از یک روغن وکیوم مناسب می‌تواند در به وجود آوردن مکش تا چیزی در حدود صفر مطلق بسیار تاثیر گذار باشد.

یکی دیگر از ویژگی های روغن پمپ وکیوم قابلیت روانکاری آن می باشد که باعث جلوگیری از خوردگی و فرسایش قطعات داخلی پمپ می شود، به این صورت که این محصول دارای قدرت چسبندگی بسیار بالایی می باشد و به صورت کامل سطح بین قطعات مختلف را پوشش می دهد. که علاوه بر جلوگیری از ایجاد اصطکاک بین قطعات، مانع از تاثیر عوامل مخرب بر روی آنها می گردد.

وکیوم پمپ

راهنمای خرید روغن پمپ وکیوم (VAC pump oil)

شاید برای شما این سوال پیش آمده که در انتخاب روغن وکیوم پمپ به چه فاکتورهایی توجه کنیم تا محصول نهایی با اهداف ما همخوانی داشته باشد. یا بهترین روغن پمپ وکیوم چه ویژگی هایی دارد؟ به این منظور در ادامه ویژگی های بهترین روغن پمپ وکیوم را مورد بررسی قرار داده ایم.

بهترین روغن مخصوص پمپ وکیوم

معمولاً هر کدام از این محصولات ویژگی های خاص خود را دارند که با توجه به نوع شرکت تولید کننده، تغییراتی در آنها ایجاد می شود. اما به طور کلی انتظاراتی که از روغن پمپ وکیوم مناسب و استاندارد می رود شامل موارد ذیل می باشد.

مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار

روغن پمپ وکیوم باید در برابر فشار و گرما مقاومت بالایی داشته باشد .

این ساده‌ترین انتظاری است که از یک محصول مرتبط با پمپ های وکیوم می رود. مسلما” یک روغن وکیوم خوب باید بتواند فشار بالایی را تحمل نماید و همچنین در برابر گرما نیز از خود مقاومت بالایی نشان دهد. بنابراین از روغن پمپ وکیوم تحت عنوان روغن مقاوم به حرارت بالا و فشار زیاد نیز یاد می‌شود.

گرانروی و ویسکوزیته بالا

روغن پمپ وکیوم به عنوان بخشی از سیستم ایجاد خلاء در پمپ های وکیوم به کار گرفته می شود و به همین دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت یا شرایط محیطی مختلف برای این محصول قابل انتظار است. به همین جهت این روغن به عنوان روغن وکیوم با تبخیر کم مورد استفاده قرار می گیرد. تا میزان تبخیر آن کمتر بوده و در طول فعالیت پمپ، حجم آن از مقدار مشخصی پایین تر نیاید.

چسبندگی و پوشش مناسب

یکی از مهمترین وظایف روغن پمپ خلاء ، جلوگیری از خوردگی پمپ های وکیوم است. در حقیقت روغن پمپ وکیوم به عنوان یک سیستم پوششی با گرانروی و چسبندگی بالا روی قطعات مختلف مانند تیغه ها و روتور قرار می‌گیرد. بنابراین عملاً از تاثیر شرایط محیطی و مواد اکسید کننده روی این بخش جلوگیری می‌کند و احتمال خوردگی آنها را به حداقل می رساند.

قابل استفاده در شرایط مختلف

روغن پمپ وکیوم باید در شرایط مختلف قابل استفاده باشد.

شرایط استفاده از روغن پمپ وکیوم در پروژه‌های مختلف متفاوت است. گاهی ممکن است این روغن در مناطق ساحلی و در نزدیک دریا به کار گرفته شود که رطوبت آن بالا بوده و بسیار شرجی است.

روغن وکیوم در پالایشگاهها و صنایع پتروشیمی‌ نیز کاربرد دارد.

نکته بسیار مهمی که به هنگام خرید روغن پمپ وکیوم VACUUM pump oil باید به آن توجه شود، احتمال بکارگیری روغن وکیوم در مناطق خاص می باشد. بطور مثال عملکرد پمپ در مناطق اشتعال پذیر و همچنین مناطقی که در آن محدوده گازهای سمی وجود دارد باید به شکلی باشد که با تولید جرقه همراه نبوده و احتمال انفجار را به حداقل برساند.

غیر سمی بودن روغن وکیوم

تکنسینهای فرآیندهای مختلف به طور مستقیم با این محصول در ارتباط هستند چرا که روغن دستگاه را می بایست مرتب تعویض کنند. به همین دلیل استفاده از روغن وکیوم غیر سمی به طور مستقیم می‌تواند روی سلامت آنها تاثیر گذار باشد.

با در نظر گرفتن موارد فوق به هنگام خرید روغن وکیوم می توانید بهترین روغن وکیوم متناسب با شرایط پروژه را انتخاب و خریداری نمایید.

زمان مناسب برای تعویض روغن پمپ وکیوم

یکی از سوالاتی که برای خریداران مطرح می شود این است که چه زمانی روغن پمپ وکیوم را تعویض کنیم؟ یا اینکه روغن پمپ وکیوم را چندوقت یکبار عوض کنیم؟

در پاسخ باید گفت زمان تعویض روغن پمپ وکیوم متناسب با عملکرد و زمان کارکرد پمپ وکیوم و همچنین با توجه به نوع فعالیت پمپ وکیوم متغیر است.

شایان ذکر است نوع روغن وکیوم و مشخصات روغن پمپ وکیوم در هر برند می تواند تاثیر به سزایی در زمان تعویض روغن پمپ وکیوم داشته باشد.

جهت اطلاع از زمان مناسب برای تعویض روغن پمپ وکیوم با کارشناسان فنی شرکت روغنکاران ارس نور تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما با توجه به ویژگی های محصول، شرایط کاری و نوع فعالیت پروژه شما، آماده ارائه مشاوره تخصصی به خریداران عزیز می باشند.

روغن پمپ خلاء (روغن پمپ وکیوم) شرکت ROCOL انگلیس

روغن پمپ وکیوم در شرایط فشار زیاد و درجه حرارت بالا، کارایی عالی دارد. دارای فشار بخار کم برای افزایش کارایی پمپ است. مناسب برای استفاده از طیف گسترده ای از پمپ های خلا به ویژه در مواد غذایی، دارویی و سایر محیط های تمیز که نیازمند روانکاری NSF H1 است

  • محدوده دمایی 5- تا 130+ درجه سانتیگراد
  • جلوگیری از خوردگی پمپ های خلا به علت رطوبت
  • غیر سمی
  • دارای تاییدیه های FDA, NSF, NSF H1

قیمت روغن پمپ وکیوم

قیمت روغن پمپ وکیوم در برندهای مختلف با توجه به نوع روغن و کیفیت محصول متفاوت می باشد. هر چه روغن مرغوب تر باشد و از کیفیت بالاتری برخوردار باشد به طبع دارای قیمت بالاتری نیز می باشد.

اکیدا توصیه میکنیم بدون توجه به قیمت روغن پمپ وکیوم، از روغن های با کیفیت استفاده کنید چرا که ممکن است در ابتدا هزینه بالاتری پرداخت کنید ولی با توجه به کیفیت محصول و کاهش دفعات تعویض روغن پمپ وکیوم در نهایت ضمن افزایش طول عمر دستگاه و افزایش بهره وری پمپ، هزینه های مربوطه نیز کاهش می یابند.

شرکت روغنکاران ارس نور نماینده رسمی فروش انواع روغن پمپ وکیوم در برندهای معتبر مانند: روکل Rocol در تهران و شهرستان ها می باشد.

شرکت روغنکاران ارس نور ارائه دهنده انواع گریس و روغن های صنعتی مانند: روغن و گریس چرخ دنده باز ، روغن قلاویزکاری و همچنین محصولاتی چون واکس ناودانی ، محلول ترک یاب و … می باشد.

در پایان می توانید جهت کسب اطلاع از قیمت روغن پمپ وکیوم و خرید روغن پمپ وکیوم و دیگر روغن های صنعتی با کارشناسان روغنکاران ارس نور تماس حاصل نمایید.