انتخاب بهترین گریس برای بلبرینگ جهت کارایی مطلوب بلبرینگ ها نقش بسیار مهمی دارد زیرا بلبرینگ ها در صنایع از اهمیت بالایی برخوردارند و طبیعتا” محافظت از آن ها جهت عملکرد صحیح و درست آن حائز اهمیت می باشد. اصلی ترین راه محافظت و نگهداری بلبرینگ، استفاده از گریس بلبرینگ مناسب جهت کاهش اصطحکاک بلبرینگ ها می باشد. انتحاب گریس مناسب باعث جلوگیری از اصطحکاک آن شده و در نتیجه طول عمر بلبرینگ را افزایش می دهد. بنابراین انتخاب بهترین گریس برای بلبرینگ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

بیرینگ ها به خاطر سرعت های بالا با فشار زیادی که روی آن ها در دماهای بسیار زیاد وارد می شود نیاز به اقداماتی جهت جلوگیری از فرسودگی دارند که از جمله آن انتخاب گریس بلبرینگ مناسب می باشد. ما در این مقاله سعی داریم توضیح دهیم که چگونه می توان بهترین گریس بلبرینگ را جهت استفاده از یک بلبرینگ خاص انتخاب نمود.

 انتخاب بهترین گریس برای بلبرینگ

جهت انتخاب بهترین گریس برای بلبرینگ باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که از جمله آن می توان به نوع محیط، سرعت، نوع بلبرینگ، شرایط کاری، دما و … اشاره نمود.

باید توجه داشت با توجه به نوع بلبرینگ می بایست بهترین گریس  برای بلبرینگ را جهت روانکاری انتخاب نمود :

انواع بلبرینگ

بلبرینگ ها در صنایع به چندین نوع تقسیم بندی می شوند که به آن ها اشاره می نماییم :

  • بلبرینگ کف گرد
  • بلبرینگ شعاعی
  • بلبرینگ شیار عمیق
  • بلبرینگ شیار عمیق محوری
  • بلبرینگ خود تنظیم
  • بلبرینگ های مینیاتوری

گریس-بلبرینگ

با توجه به اینکه بلبرینگ مورد استفاده شما می تواند کدام یک از موارد ذکر شده باشد می بایست گریس مناسب با آن را تهیه نمایید، زیرا ممکن است هر کدام از این بلبرینگ ها شرایط خاص استفاده و شرایط دمای متفاوت و … داشته باشند که مطمئنا” جهت انتخاب بهترین گریس برای بلبرینگ باید به آن دقت نمود.

درجه NLGI

درجه NLGI به معنای میزان ضخامت و نوع گریس می باشد که از حالت مایع تا خیلی سفت متغییر خواهد بود ولی در اکثر مواقع به گریس بلبرینگ با درجه 1 تا 3 نیاز می باشد.

تناسب گریس با بلبرینگ

جهت انتخاب بهترین گریس برای بلبرینگ باید دقت نمود که آیا گریس با بلبرینگ مورد استفاده، سازگاری دارد یا خیر، زیرا در صورت عدم سازگاری ممکن است موجب خرابی بلبرینگ یا وسایل دیگر گردد. 

محاسبه میزان گریس مناسب برای بلبرینگ

جهت آگاهی از میزان گریس مناسب جهت روانکاری بلبرینگ، باید به مواردی توجه نمود که از جمله آن می توان به اندازه بلبرینگ (طول قسمت روغنکاری، قطر داخلی و خارجی بلبرینگ) اشاره نمود.

یک فرمول معتبر برای محاسبه میزان گریس مناسب برای بلبرینگ یا بیرینگ وجود دارد که به آن اشاره می نماییم:
برای محاسبه میزان گریس بلبرینگ، طول و عرض منطقه روغنکاری و قطرهای خارجی و داخلی را در نظر می گیریم و مضرب آن ها را در عدد ۰/۱۱۴ ضرب می نماییم. که مقدار گریس مناسب بر حسب اونس به دست می آید. باید توجه داشت عدد یاد شده بر حسب اینچ می باشد که هر اینچ تقریبا” برابر با ۲/۵ سانتی متر می باشد.

اگر بخواهیم بر حسب متریک نیز محاسبه نماییم، لازم است به جای عدد ۰/۱۱۴ از ۰/۰۰۵ استفاده نماییم. که در نتیجه میزان گریس بر حسب گرم می باشد. پس از محاسبه میزان گریس مورد استفاده باید زمان گریس کاری مشخص گردد که نحوه محاسبه آن مقداری پیچیده می باشد. بنابرین محاسبه میزان گریس مورد استفاده نیز یکی از عوامل انتخاب بهترین گریس برای بلبرینگ می باشد.

بهترین گریس برای بلبرینگ

تاثیر دما بر گریس کاری

یکی دیگر از عواملی که بروی گریس کاری موثر بوده و در نتیجه منجر به انتخاب بهترین گریس برای بلبرینگ می گردد، دمای محیط و کار می باشد، بدین صورت که هرچقدر دما بیشتر باشد میزان گریس کاری نیز باید بیشتر صورت پذیرد.
همچنین هرجقدر محیط آلوده تر و مرطوب تر باشد نیز، نیاز به گریس کاری بیشتری می باشد.

انواع روش های گریس کاری بلبرینگ

برای گریس کاری بلبرینگ ها عموما” دو روش وجود دارد :

گریس کاری اتوماتیک

روشی است که معمولا” به صورت تک نقطه ای یا چند نقطه ای انجام می پذیرد.

گریس کاری دستی

روشی که به وسیله یک ابزار مثل پمپ گریس یا گریس گیر برای گریس کاری روی تجهیزات استفاده می شود.

بهترین گریس نسوز

گریس نسوز یا گریس بلبرینگ دارای خصوصیات و انواع مختلفی می باشد، برای کسب اطلاعات کامل در خصوص گریس نسوز می توانید مقاله مربوط به گریس نسوز را مطالعه نمایید.

تماس با کارشناسان فعال در زمینه روانکاری محصولات صنعتی

یکی از بهترین روش ها جهت بهره گیری از بهترین گریس برای بلبرینگ و میزان استفاده آن برای هر محصول، تماس و مشاوره با فعالان متخصص در زمینه روانکاری صنعتی می باشد، شرکت روغنکاران ارس نور با بهره گیری از بهترین متخصصین در زمینه روانکاری همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین محصولات روانکاری و همچنین ارائه مشاوره جهت خرید و نوع و میزان مصرف هر محصول، کمک شایانی به شما مصرف کننده گرامی داشته باشد. 

سایر محصولات

شرکت روغنکاران ارس نور ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین محصولات روانکاری، روغن و گریس چرخ دنده باز، از بزرگترین برندهای دنیا از جمله ROCOL ، Whitmore، beta و … آماده ارائه خدمات به شما عزیزان جهت تهیه بهترین محصول روانکاری صنعتی و ارائه مشاوره می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید